Παπαηλιού: Το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι αντισυνταγματικό.

0

Γιώργος Παπαηλιού Βουλευτής Αρκαδίας (ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία):

Το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό.

Το άρθρο 120 του Συντάγματος, αφού επαναλαμβάνει το άρθρο 114 του Συντάγματος του 1952, ότι η τήρησή του επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, παραπέμπει  στο δικαίωμα και την υποχρέωση του ελληνικού λαού, να αντιστέκονται με κάθε μέσον στην παραβίαση του Συντάγματος.

Πλέον τίθεται ζήτημα Δημοκρατίας.

Η «ερμηνεία» από κυβερνητικής πλευράς συνιστά παράκαμψη του Συντάγματος

Όταν κάτι δεν βολεύει-δεν συμφέρει την κυβέρνηση,  όταν κάτι δεν ανταποκρίνεται στη νεοφιλελεύθερη πολιτική της, ακόμη και το Σύνταγμα γίνεται «κουρελόχαρτο».

Η κυβέρνηση, στο πλαίσιο της εμπορευματοποίησης-της ιδιωτικοποίησης των πάντων, καθιστά και το κοινωνικό αγαθό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εμπόρευμα-αντικείμενο συναλλαγής.

Ο βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Γιώργος  Παπαηλιού, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων  της Βουλής, για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια-«Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου-Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων», είπε, μεταξύ των άλλων, τα εξής:

Το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό.

Προσκρούει ευθέως στο άρθρο 16 του Συντάγματος, που προβλέπει ότι η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, πλήρως αυτοδιοικούμενα και ότι οι καθηγητές τους είναι δημόσιοι λειτουργοί.  Απαγορεύει δε απολύτως την ίδρυση σχολών ανώτατης εκπαίδευσης από ιδιώτες.

Το δε ακροτελεύτιο άρθρο 120 του Συντάγματος, αφού επαναλαμβάνει το άρθρο 114 του Συντάγματος του 1952, ότι η τήρησή του επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, παραπέμπει στο δικαίωμα και την υποχρέωση του ελληνικού λαού, των βουλευτών συμπεριλαμβανομένων, να αντιστέκονται με κάθε μέσον στην παραβίαση του Συντάγματος.

Πλέον τίθεται ζήτημα Δημοκρατίας.

Αυτό γίνεται και σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Το θέμα της αντισυνταγματικότητας τίθεται, όχι από «ιδεοληπτικό οριτζιναλισμό», όπως απαξιωτικά και υποτιμητικά είπε ο Υπουργός  για τη θέση μας,  αλλά από την ανάγκη υπεράσπισης του Συντάγματος, όπως δικαιούμεθα και υποχρεούμεθα από το ίδιο.

Η διατύπωση του άρθρου 16 είναι σαφής και δεν αφήνει περιθώρια για ερμηνείες, παρερμηνείες και εξαιρέσεις.

Η «ερμηνεία», που επιχειρείται να δοθεί  από την κυβέρνηση για να υπερασπιστεί το νομοσχέδιο, συνιστά παράκαμψη του Συντάγματος. Η κυβέρνηση δεν τολμά να αντικρούσει τη στέρεη επιχειρηματολογία της άλλης πλευράς άμεσα και ευθέως. Μάλιστα ο Υπουργός μίλησε εκτενώς για τα άλλα κεφάλαια του νομοσχεδίου, όμως όχι για να αντικρούσει την αντισυνταγματικότητά του.

Με το νομοσχέδιο εισάγονται νεοφυείς όροι «νομικά πρόσωπα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης», προκειμένου να παρακαμφθεί το άρθρο 16.

Δεν είναι πρωτόγνωρο για την κυβέρνηση. Όταν κάτι δεν την   βολεύει-δεν την συμφέρει,  όταν κάτι δεν ανταποκρίνεται στη νεοφιλελεύθερη πολιτική της, ακόμη και το Σύνταγμα γίνεται «κουρελόχαρτο».

Το κράτος δικαίου, η δικαιοσύνη, η ελευθερία του τύπου, τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα βρίσκονται στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής, όπως προκύπτει και από το πρόσφατο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Με το νομοσχέδιο, η κυβέρνηση, στο πλαίσιο της εμπορευματοποίησης-της ιδιωτικοποίησης των πάντων, καθιστά και το κοινωνικό αγαθό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εμπόρευμα-αντικείμενο συναλλαγής.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ